Sunday, May 8, 2011

I think kids love me

Haih rasa baru je daftar masuk degree haritu tiba-tiba je dah grad.Dua sem je belajar dah grad,Kau mampu?Cuti semester kali ini merupakan cuti yang agak produktif sebab hanya 3 hari sempat tonggang terbalik menonggeng kat rumah sebab sekarang aku dah jadi wanita berkerjaya.Ulang lagi sekali.Wanita berkerjaya.Sekarang baru lah tahu rasa penatnya jadi wanita berkerjaya ni.Baru tahu rasa penat orang balik kerja dari pagi sampai petang lepastu balik rumah nak kena urus anak-anak lagi.*tiba-tiba*.
Tapi kalau ada anak sekarang,confirm anak-anak akan terabai terbarai sebab maknye balik dari kerja memang tak peduli apa dah ,terus naik bilik tido dan hanya akan bangun keesokan paginya.So to my dear future husband,get me a nanny!
Baiklah,kerja sebagai cikgu tadika takde lah seindah se-sweet yang dibayangkan.Kau tak payah lah nak bayangkan aku jadi cikgu tadika yang bahagia dikelilingi kanak-kanak yang comel lagi pendek lari-lari lepas tu nampak macam eee comelnya dia jadi cikgu tadikaa comelnyaaa.

IMAGINATION



Sebab realitinya aku lagi banyak menjerit seperti,
"SIAPA TAK SIKAT RAMBUT LAGI,BERATUR DEPAN CIKGU CEPATTTT!
EIII,CIKGU ADA SURUH KAMU BISING KE????SIT DOWN AND BUAT BIG CIRCLE SEKARANG!
YA ALLAH!! KENAPA KAMU PUKUL KEPALA DIA??
YA ALLAH!! KENAPA KAMU PUKUL BONTOT DIAA?
YA AMPUN!! KENAPA KAMU PUKUL CIKGUU PULAKK?


REALITY

Faham tak apa yang aku perlu hadapi?Faham takkkkk?Kerja start pukul 7 pagi dimana sepatutnya waktu2 itu menjadi prime time aku untuk tidur!! Tapi disebabkan budak-budak halus tu punya pasal,digagahkan juga bangun pagi pergi kerja sampai lah pukul 5.30 petang.Tapi the first two days memang penat sumpah macam haram punya penat tak tau nak describe macammana.Bila pukul 5.15 petang,secara tiba-tiba akan jadi orang paling excited asyik tengok pintu pagar je kalah budak-budak kat situ tu sebab tak sabar nak balik rumah.Tapi dah seminggu kerja rasa best dah,dah tak rasa nak nagis kat pintu pagar dah setiap kali masuk kerja dah.Tiba -tiba rasa macam dari kecik sampai dah besar panjang pun pergi tadika haa.Tapi,unpleasent feeling tu hilang automatically bila tengok perangai budak-budak ni yang ada macam-macam jenis perangai..Ada tu yang terkedek-kedek kulur kilir bawak kamus bergambar dia.Lepas tu kemain excited lagi tunjuk kat aku kamus dia tu.Dah la pendek lepas tu comel gila nak mampus aku pun jadi macam awwww bila dia cakap,"Tekgu tekgu, ceritakan tekgu."Lepas tu bila aku tunjuk gambar bas sekolah,tetiba jadi histeria excited gila budak ni gelak macam apa tah,cuak jugak aku.Ada tu yang jenis kedekut tak nak share toy,lepas tu sebab takde siapa nak main dengan dia,duduk sorang-sorang main sorang-sorang.Dan kononnya tugas aku sebagai cikgu yang prihatin dan penyanyang,aku pun pergi kat budak tu,pujuk dia main dengan kawan-kawan lain tapi endup secara drastiknya budak loner tu menangis tiba-tiba buat aku rasa gagal dan cepat-cepat tarik budak lain cakap dengan cikgu lain, dia yang buat.

So that kids,was how I met your mother.*Tiba-tiba*
So that was how I survived my first week as a kindergarten teacher .Harap-harap bertahan lah sampai bulan 9.


7 comments:

  1. hahaha...susah rupenye jd ckgu ne...bru aku taw..tekgu !tekgu ! Saya lapar..kata myra ketka kck2.ha3

    ReplyDelete
  2. +Haha, goodluck to you, I only worked for 3 months, xD...luv the doodles. =D

    ReplyDelete
  3. pernah tengok cerita kindergarten yang Arnold Schwarzenegger berlakon? Aku rasa kau lagi hebat. Mampooo tak? ahahah

    ReplyDelete
  4. HAHAHA!! selekehh la kauu!haha..

    ReplyDelete
  5. waaaa...omeyl nye jadi tekguuul...nk g tadika tekgu ley x ley x... rindu tekgu laa....

    ReplyDelete
  6. megat : haha,mana ada.kecik2 aku cakap.tekgu,tekgu rasa2 dah besar nanti sy hot tak?

    jane: haha.thanks.gdluck to u too

    ReplyDelete
  7. wan : ofcosh aku lagi hebat.arnold tu harap badan je katul2.

    kopijens:haha.mana ade selekehhhhh.

    anonymous:meh la dtg tadika tekgu,leh tolong tekgu buli budak2.

    ReplyDelete