Monday, May 10, 2010

Buka mata luas-luas peliss

I was tongue tied when my girlfriend told me,"Aku tak kuat macam kau".Like seriously I dont know how she sees me but being seen as strong makes me feel that maybe I handled those situations quite well.At least I tried to make it looks fine.
Sweetheart,I know the feeling of being neglected by someone you care isn't great.He treats you like a total crap and you're still madly in love with him.Cinta itu buta.Mungkin itu lah yang mereka uar-uarkan selama ni.Love is blind.Or maybe not.Cinta tak buta tapi diri sendiri yang sengaja butakan pandangan asalkan hati tak sakit.Sanggup buat-buat tak nampak asalkan jiwa tak merana.Terlalu senang beri maaf dan lupa.Kenapa masih perlu tunggu dan lihat bila dah tahu kesudahannya.Sebab terlalu mengharap.Terlalu mengharap the sad ending will turn to be a happy ending.Hakikatnya,mana ada happy ending.Tak ada ending pon sebenarnya.Happy ending hanya untuk mengindahkan jalan cerita.Biar nampak indah.Kalau dalam cerita,kita tengok the couples will finally get together sambil jalan-jalan tengok sunset.Itu ke happy ending.Mana tahu lepas tu tibe-tiba orang gila kain londeh-londeh datang meluru pergi tikam-tikam kekasih dia.Okay-okay.Kejam sangat.Mana tahu lepas tu diorang gaduh sebab baru tahu kekasih sebenarnya bukan lelaki tulen.Hoihh.Tolong ah bagi contoh senonoh sikit boleh tak.
To my girlfriend or to anyone who has been on the same situation,*eh bukan situation yang lelaki tulen tu lah*.Please don't let yourself keep being fooled.Sometimes the best way to learn something is by learn it hard way.I know its painful to face but don't let yourself down because of this one person who clearly don't deserves you.He does not respect you or appreciate things you've done for him.Masa dia susah kau tak lari pon.Kau stay,kau support dia.But then masa dia senang,he ignored you and act like he's not even your boyfriend.Apa itu?We know everybody deserves a second chance.Tapi kalau dah banyak sangat channnnnnnce memang banyak channntek lah muka kau.I'm not pushing you to end the relationship or to hate him.Bukan suruh tukar sayang jadi benci.Sooner or later,you'll realize it by yourself.Just as I did.Tengok bila dah sedar,terus status relationship dekat facebook dengan kawan baik sendiri.Tak perlu risau lagi tulen atau tidak.Hanya perlu gaduh siapa dulu yang dah tengok latest episode Gossip Girl.

2 comments:

  1. agree with u !
    kite bkn zaman dolu2 nk kne turut ckp bf..
    hehe ;))

    ReplyDelete
  2. hehe.kan?agakla.but certain je lah.tak semua mcm tu.
    :D

    ReplyDelete